מועצת חכמי התורה במכתב חמור כנגד החינוך הממלכתי דתי • המכתב

    יעקב גרודקה No Comments on מועצת חכמי התורה במכתב חמור כנגד החינוך הממלכתי דתי • המכתב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת חכמי התורה של ש"ס, מפרסמת מכתב חמור כנגד הפרצות בחינוך היהודי, וכנגד "זרם חינוך ממלכתי דתי" לבל ישמש כיד של משרד החינוך בתוככי החינוך החרדי הטהור.

    במכתב כתבו חכמי התורה: "הן עתה קול שמועה הנה באה, כי באו והקימו זרם חינוך ממלכתי חרדי אשר כל תכליתו לעקור את עצמאיותם של מוסדות החינוך התורניים, להשליט עליהם את דעתם של אנשי משרד החינוך, לבטל דברי גדולי ישראל האמתיים, ולפגוע במוסדות החינוך אשר ימאנו להיכנס תחת חסותו".

    IMG-20141120-WA0054

    במכתב הובא דעתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל: "וכמה הזהיר אביהם של ישראל, מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, ושאר קדושים אשר בארץ, לבל יהין שום איש ממנהלי המוסדות להתפתות אחר משואות שווא ומדוחים, ולהיכנס תחת כנפי החינוך הממלכתי".

    "ואנן שליחותא דקמאי קא עבדינן, לשנות באזהרה זו, פן יש בכם שורש פורה ראש ולענה, אשר יהין לפרוש מן החיים, ולהיכנס תחת מסגרת החינוך הממלכתי, שלא שייך בזה שום הוראת היתר כלל אפילו ליחידים, ואף מי ששגג ונכנס למסגרת הלזו עליו לפרוש מהם לאלתר. ושב ורפא לו".

    "אנו קוראים בקריאה נרגשת לכל ההורים היקרים האמונים על חינוך בניהם ובנותיהם הי"ו, שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר הנ"ל, כי בנפשנו הדבר, ובזה יקבע עתיד חינוך בנינו ובנותינו היקרים אשר עליהם גאוותינו ותקוותינו לראותם גדלים בתורה ויראת שמים טהורה, וכבר אמרו חז"ל: 'אל תגעו במשיחי אלו תינוקות של בית רבן'".

    "ויהי רצון שחפץ ה' בידנו יצליח, להמשיך בדרך החינוך הנתונה בידנו מאבותינו ואבות אבותינו, מדורי דורות, עד ביאת גואל צדק במהרה בימנו, אמן".

    חתומים על המכתב: נשיא המועצת הגר"ש כהן, והחברים הגר"ש בעדני, הגר"מ מאיה והגר"ד יוסף.



    0 תגובות